kentrikiodos-logo
>>Κατασκευή & Xρηματοδότηση

Κατασκευή & Xρηματοδότηση

Κατασκευή

Η κατασκευή του Ε65, είναι ένα έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας, αφού κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Με την ολοκλήρωσή του, συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου και ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του, συναντάμε:

  • 15 Κόμβους
  • 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
  • 3 Σταθμούς Πυροσβεστικής Και Τροχαίας
  • 7 x 2 Σήραγγες (Συνολικό Μήκος 18,3 χλμ)
  • 146 Γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις
  • 88 Διαβάσεις Πανίδας

Στην παρούσα φάση έχει κατασκευαστεί και βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία το μεσαίο τμήμα του Ε65 ( από Α/Κ Ξυνιάδας έως και Α/Κ Τρικάλων ) συνολικού μήκους 77,5 χιλιομέτρων, καθώς και 14,2 χλμ. (από ημικομβο Ε65 στον αυτοκινητοδορμο Α.Θ.Ε. έως Α/Κ Καρπενησίου) του νότιου τμήματος το οποίο έχει συνολικό μήκος 32,5 χλμ. Πληροφορίες για την πρόοδο κατασκευής του μπορείτε να δείτε εδώ.

Το βόρειο τμήμα του Ε65 (Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Εγνατίας, συμβολή 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών), έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών μπορείτε να δείτε εδω.

Χρηματοδότηση

Στα μέσα του 2007 η Κεντρική Οδός κατόπιν διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού ανέλαβε τη μελέτη, τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Ε65».
Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά το 1,4 δις ευρώ και η πλήρης περιγραφή του χρηματοδοτικού μοντέλου περιλαμβάνεται στη Σύμβαση Παραχώρησης.
Επί της ουσίας, η χρηματοδότηση αποτελεί συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων, τραπεζικών δανείων, ευρωπαϊκών κονδυλίων & κεφαλαίων του Ελληνικού Δημοσίου και συμβολής των χρηστών του έργου.