kentrikiodos-logo
>>Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Κεντρική Οδός, με αίσθημα ευθύνης απέναντι σε κάθε οδηγό, έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα κάθε ενέργειάς της, την οδική ασφάλεια. Συνδυάζοντας την καθημερινή προσπάθεια βέλτιστης συντήρησης των οδικών αξόνων με την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης, προσπαθούμε να συνεισφέρουμε κατά το μέγιστο δυνατό στην ασφαλή μετακίνηση κάθε οδηγού.

Το προσωπικό συντήρησης της εταιρίας πραγματοποιεί τακτικούς σχολαστικούς ελέγχους σε όλο το μήκος των αυτοκινητοδρόμων και είναι σε πλήρη ετοιμότητα για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών σε περίπτωση ατυχήματος.

Η οδική ασφάλεια όμως, είναι μια υπόθεση όλων και η Κεντρική Οδός θεωρεί ότι η εκπαίδευση των οδηγών και η σωστή ενημέρωσή τους, μπορεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρία μας υλοποιεί διάφορες δράσεις με επίκεντρο την οδική ασφάλεια και απώτερο στόχο τη δημιουργία ενσυνείδητων οδηγών με γνώσεις και δεξιότητες που οδηγούν σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Συμβουλές

  • Ελέγχουμε τη λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου μας (λάδια, φρένα, υγρά ψυγείου, υαλοκαθαριστήρες κτλ), δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα ελαστικά (ποιότητα πέλματος και πίεση ανάλογα με ό,τι ορίζει ο κατασκευαστής).
  • Εξοπλιζόμαστε με τρίγωνο ασφαλείας, πυροσβεστήρα, φαρμακείο και ανακλαστικά γιλέκα που είναι απαραίτητα αν χρειαστεί να βγούμε από το όχημα για οποιοδήποτε λόγο.
  • Ενημερωνόμαστε για τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουμε.
  • Φροντίζουμε να είμαστε ξεκούραστοι, ειδικά αν πρόκειται να διανύσουμε μεγάλες αποστάσεις.
  • Δεν καταναλώνουμε ποτέ αλκοόλ, πριν οδηγήσουμε.

  • Στο αυτοκίνητο φοράμε πάντα τις ζώνες ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα, ακόμα και αν πρόκειται να διανύσουμε μια σύντομη διαδρομή.
  • Φροντίζουμε τα παιδιά κάτω των 12 ετών να κάθονται στα κατάλληλα για την ηλικία τους καθισματάκια και να φορούν πάντα ζώνες ασφαλείας.
  • Στη μηχανή, φοράμε πάντα το κράνος μας, οδηγός και συνεπιβάτης.
  • Τηρούμε τα όρια ταχύτητας, όπως αναγράφονται στη σήμανση.
  • Οδηγούμε πάντα στη δεξιά λωρίδα και χρησιμοποιούμε την αριστερή μόνο σε περίπτωση προσπέρασης.
  • Διατηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα.
  • Σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος χρησιμοποιούμε τα «αλάρμ» για να ειδοποιήσουμε τα οχήματα που ακολουθούν.
  • Εξασφαλίζουμε ότι τυχόν φορτία που μεταφέρουμε είναι κατάλληλα στερεωμένα και εντός των επιτρεπτών ορίων βάρους, ύψους και πλάτους.
  • Αποφεύγουμε τη χρήση κινητού κατά την οδήγηση. Εάν παραστεί μεγάλη ανάγκη χρησιμοποιούμε συσκευή bluetooth hands free ή την ανοικτή ακρόαση (car kit) με την οποία ίσως να είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητό μας. Θυμόμαστε ότι ο κίνδυνος παραμένει υπαρκτός ακόμα και με τη χρήση των προαναφερθεισών συσκευών.
  • Αποφεύγουμε να βρισκόμαστε στη νεκρή γωνία ενός αυτοκινήτου, ενώ κινούμαστε με ίση ταχύτητα με το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός μπορεί να επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα, αφού ελέγξει μόνο τον καθρέφτη του, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση.
  • Χρησιμοποιούμε τα φλας όχι μόνο όταν θέλουμε να στρίψουμε αλλά και όταν θέλουμε να αλλάξουμε λωρίδα. Το φλας προειδοποιεί, δεν υποχρεώνει.
  • Ρυθμίζουμε το κάθισμα κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι καρποί μας να ακουμπούν στο τιμόνι όταν τεντώνουμε τους βραχίονές μας. Ρυθμίζουμε το προσκέφαλο καθίσματος ώστε να καλύπτει ακριβώς το πίσω μέρος του κεφαλιού μας.
  • Κατά τη νυχτερινή οδήγηση, δεν προσηλωνόμαστε στα φώτα των αυτοκινήτων που πλησιάζουν και δεν χρησιμοποιούμε τη μεγάλη σκάλα όταν υπάρχει αντίθετη κυκλοφορία.
  • Όταν αισθανόμαστε νυσταγμένοι δεν συνεχίζουμε να οδηγούμε. Σταθμεύουμε στο πρώτο ασφαλές σημείο (parking ή Σ.Ε.Α), σταματάμε, ρίχνουμε λίγο νερό στο πρόσωπό μας και, ιδανικά, ξεκουραζόμαστε για λίγα λεπτά.

Τι πρέπει να προσέχουμε, όταν οδηγούμε σε χιονισμένο οδόστρωμα;

  • Ανάβουμε τα φώτα ομίχλης του αυτοκινήτου μας. Έτσι η ορατότητά μας θα βελτιωθεί, αλλά και το όχημα μας θα είναι πιο εύκολα αντιληπτό από τους άλλους οδηγούς.
  • Μειώνουμε ταχύτητα και αυξάνουμε σημαντικά την απόσταση ασφαλείας που διατηρούμε συνήθως από τα προπορευόμενα οχήματα. Δεν ξεχνάμε ότι η οδήγηση σε χιόνι σημαίνει μειωμένη πρόσφυση.
  • Δεν φρενάρουμε απότομα, δεν επιταχύνουμε απότομα και δεν στρίβουμε απότομα. Οδηγούμε ήρεμα και με προσοχή.
  • Αν χρειαστεί να μειώσουμε ταχύτητα, αποφεύγουμε το απότομο φρενάρισμα και δοκιμάζουμε να κατεβάσουμε σταδιακά τις ταχύτητες του αυτοκινήτου μας (από 4η σε 3η σε 2η).
  • Αν το αυτοκίνητό μας αρχίσει να «γλιστράει», αφήνουμε το γκάζι και το φρένο και βάζουμε νεκρά.
  • Αν έχουμε πρόβλημα με τους μπροστινούς τροχούς, προσπαθούμε να μη στρίβουμε το τιμόνι έως ότου το αυτοκίνητό μας μειώσει ταχύτητα και αποκτήσει ξανά πρόσφυση στο έδαφος.
  • Αν έχουμε πρόβλημα με τους πίσω τροχούς, στρίβουμε απαλά το τιμόνι προς την κατεύθυνση που θέλουμε να πάμε.
  • Δεν επιχειρούμε κάποια προσπέραση σε παγωμένο ή χιονισμένο οδόστρωμα, παρά μόνο αν το μπροστινό αυτοκίνητο είναι πλήρως ακινητοποιημένο.

  • Οι αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς.
  • Η ταχύτητά μας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 30 χλμ. / ώρα.
  • Οι αλυσίδες είναι σωστά τοποθετημένες όταν δείχνουν και είναι τεντωμένες.

  •  Ανάβουμε πάντα τα “μεσαία” φώτα πριν την είσοδό μας στη σήραγγα.
  •   Διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα τουλάχιστον 50 μ.
  •   Αποφεύγουμε τις άσκοπες αλλαγές λωρίδας κυκλοφορίας.
  •   Δεν κινούμαστε ποτέ όπισθεν και δεν σταματάμε εντός της σήραγγας παρά μόνο αν υπάρχει ζήτημα έκτακτης ανάγκης.
  •   Σε περίπτωση αυξημένης κίνησης εντός της σήραγγας:
  •   Ανάβουμε  τα «αλάρμ» του αυτοκινήτου μας και διατηρούμε τουλάχιστον 5μ.  απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
  •   Αν η κυκλοφορία σταματήσει και το όχημά μας ακινητοποιηθεί, σβήνουμε τον κινητήρα, κλείνουμε τα παράθυρα και φροντίζουμε να μην καπνίσουμε εντός του οχήματος.
  •   Δεν κάνουμε ποτέ αναστροφή εντός της σήραγγας.
  •   Ακολουθούμε πιστά τα μηνύματα των φωτεινών πινακίδων ή τις υποδείξεις των αρμοδίων.

Σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης εντός της σήραγγας:

  • Ανάβουμε τα «αλάρμ» και προσπαθούμε να μετακινήσουμε το αυτοκίνητό μας στο δεξί άκρο της σήραγγας.
  • Σε κάθε περίπτωση σβήνουμε τον κινητήρα.
  • Κατεβαίνουμε από το όχημα, αφήνοντας τα κλειδιά στη μηχανή και τις πόρτες ξεκλείδωτες.
  • Στεκόμαστε σε ασφαλή θέση στο πεζοδρόμιο ή στους χώρους στάθμευσης εκτάκτου ανάγκης.

Σε περίπτωση πυρκαγιάς σε όχημα εντός της σήραγγας:

  • Αν είναι δυνατόν, οδηγούμε το όχημα εκτός της σήραγγας.  Αν όχι, προσπαθούμε να το οδηγήσουμε στο δεξί άκρο, σβήνουμε τον κινητήρα και το εγκαταλείπουμε αφήνοντας τα κλειδιά στη μηχανή και τις πόρτες ξεκλείδωτες.
  • Αν γνωρίζουμε, χρησιμοποιούμε τους πυροσβεστήρες που βρίσκονται εντός της σήραγγας για να σβήσουμε τη φωτιά.
  • Πορευόμαστε προς την κοντινότερη έξοδο κινδύνου, ακολουθώντας τις σχετικές πινακίδες.

Εντός των σηράγγων, διατίθενται για τους οδηγούς:

  • Κάθε 150 μ. SOS τηλέφωνα στη δεξιά πλευρά της σήραγγας.
  • Κάθε 50 μ. πυροσβεστήρες στη δεξιά πλευρά της σήραγγας.
  • Κάθε 300 μ. έξοδοι κινδύνου.

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ: Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ενημερώνουμε άμεσα το  Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας μέσω των  SOS τηλεφώνων  ή καλούμε το 1075 μέσω του κινητού μας

Σύμφωνα με την απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. Αριθμ. 966/2 – ΦΕΚ 5266/Β/30-11-2020, ενημερώνουμε τους οδηγούς ότι η κλήση στο 1075 υπόκειται στην τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει έκαστος πάροχος κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, θα πρέπει να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του παρόχου σας και στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου Τιμών, Τηλεπικοινωνιακών και Ταχυδρομικών Προϊόντων Λιανικής της ΕΕΤΤ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/EETT/ESPA/espa_paratiritirio/index.html

  • Ελέγχουμε συχνά τούς καθρέφτες και χρησιμοποιούμε πάντα τα προειδοποιητικά φωτεινά σήματα του αυτοκινήτου μας για αλλαγή πορείας ή στάση.
  • Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανάβουμε τα μικρά φώτα πορείας του αυτοκινήτου για να μπορούν όλοι οι οδηγοί να μας βλέπουν στις κακές συνθήκες ορατότητας.
  • Αποφεύγουμε τους γρήγορους και απότομους χειρισμούς στο τιμόνι, καθώς μπορεί να δημιουργηθεί υποστροφή ή υπερστροφή ανάλογα με την περίσταση.
  • Αποφεύγουμε να ακολουθούμε μεγάλα αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία κλπ. καθώς το νερό που πετάγεται από τα ελαστικά τους μας μειώνει την ορατότητα.
  • Προσέχοντας όλα τα παραπάνω σίγουρα θα αποφύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις όπως το φαινόμενο της υδρολίσθησης ή aquaplaning ή hydroplaning. Πρόκειται για το φαινόμενο κατά το οποίο τα λάστιχα του αυτοκινήτου μας χάνουν την επαφή τους με το οδόστρωμα, καθώς παρεμβάλλεται ανάμεσα τους ένα στρώμα νερού. Αυτό είναι πιθανότερο να συμβεί όταν κινούμαστε με μεγάλες ταχύτητες, ενώ η αίσθηση που έχουμε είναι ότι το τιμόνι του αυτοκινήτου μας δεν ανταποκρίνεται στις εντολές μας και το πίσω μέρος του «πλέει» κατά κάποιο τρόπο. Αν βρεθούμε σε αυτή τη δυσχερή θέση, προσπαθούμε να κρατήσουμε το αυτοκίνητο σε ευθεία πορεία, αποφεύγοντας το στρίψιμο του τιμονιού, μειώνουμε σταδιακά την ταχύτητα χωρίς να πατάμε απότομα το φρένο ή το γκάζι.

Δεν ξεχνάμε! Στο πάζλ της οδικής ασφάλειας ο ρόλος του οδηγού είναι πρωταγωνιστικός! Όταν οδηγούμε σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες φροντίζουμε να είμαστε ψύχραιμοι και σε επιφυλακή.

Η οδήγηση και η στάση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) είναι επικίνδυνη για εσάς και το όχημά σας. Χρήση της ΛΕΑ πρέπει να γίνεται μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Μη ξεχνάτε! Οδηγώντας παράνομα στη ΛΕΑ εμποδίζετε τη διέλευση των οχημάτων επείγουσας ανάγκης!